Monday, January 21, 2008

The UK Media and a 'Kosher Conspiracy'.


Osama Saeed of Rolled-up Trousers (Cached) pointed out in 2006 that the Guardian comment pages had, over twelve months, included pieces by:

Charles Krauthammer (leading US neo-conservative),
Max Hastings (conservative),
Peregrine Worsthorne (conservative),
Paddy Ashdown (reportedly of MI6),
Tony Blair (friend of Israel)
and Sir Malcolm Rifkind (conservative).

Does this mean that The Guardian has become a conservative newspaper?

When you look at the British media, you may find that a sursprisingly large number of journalists could be described as 'friends of Israel'.

There is the BBC's John Ware, the New Statesman's Martin Bright who has been attacking Ken Livingstone (Salaam Blogs - Martin Bright's mythical dragons), the Daily Mail's Melanie Phillips ....

Is there a Kosher conspiracy?

Peter Wilby is no longer editor of the UK New Statesman. Why? Is it because he criticised Israel?

This is the New Statesman Editorial, 18th March, 2002: (http://weekly.ahram.org.eg/2002/579/in1.htm)

"As for the Jewish claim to biblical lands, it makes no more sense to the Arab mind than an Italian claim to establish a Roman state along the length of the A5 would to the British. Indeed, it never made much sense to European minds either, given that they would happily have settled for a Jewish homeland in Uganda or Siberia, if they had thought it practicable."

One New Statesman cover showed the star of David at the heart of the Union Jack, and had the title, 'Kosher Conspiracy.'

The Spectator magazine had an article suggesting that 9 11 was an inside-job.

The Spectator's editor Boris Johnson found his private life exposed. He was sacked as the Conservative party's vice chairman and arts spokesman.

The Daily Mirror editor Piers Morgan criticised the war in Iraq. He was sacked.

The BBC sacked journalist Andrew Gilligan after he suggested that a government document on Iraq had been 'sexed up'.

On 29th January 1987, Alasdair Milne, the BBC Director General was removed. He had allowed the BBC to critcise the government. (http://www.bilderberg.org/milne.htm)

A study by Cardiff University media analysts (http://www.bilderberg.org/milne.htm#real) found that the BBC "displayed the most pro-war agenda of any [British] broadcaster."

The BBC's Andrew Marr proclaimed Tony Blair had 'been proved conclusively right' as Baghdad fell to the 'coalition' forces.

'It would be entirely ungracious', said Marr, 'not to acknowledge that tonight he stands as a larger man and a stronger prime minister as a result' (BBC 1, News At Ten, April 9, 2003)."

~~~~

No comments:

 
Site Meter