Wednesday, June 15, 2005

Dominic Lawson

http://www.bjr.org.uk/data/2000/no2_leigh.htm

David Leigh wrote about 'Britain’s security services and journalists: the secret story' in the British Journalism ReviewVol. 11, No. 2, 2000, pages 21-26.

According to Leigh: "British journalists – and British journals – are being manipulated by the secret intelligence agencies."

Leigh gave us an example from 1995 when the Sunday Telegraph published a story about the son of Col Gadafy of Libya and his alleged connection to a currency counterfeiting plan.

According to Leigh: "The story was written by Con Coughlin, the paper’s then chief foreign correspondent, and it was falsely attributed to a 'British banking official'. In fact, it had been given to him by officers of MI6, who, it transpired, had been supplying Coughlin with material for years."

According to leigh, former spy Richard Tomlinson heard that "within MI6 there was a 'national newspaper editor' who was used as an agent, and had received up to £100,000 in covert payments, accessed at an offshore bank, via a false passport obligingly supplied by MI6 itself." Dominic Lawson, then editor of the Sunday Telegraph, denied that he was a spy.

http://flatrock.org.nz/topics/money_politics_law/cia_needs_you.htm

Tomlinson's book The Big Breach: From Top Secret to Maximum Security, published by a Russian company, covered Tomlinson's 4 years in MI6 from 1991 to 1995.

Tomlinson claimed that Dominic Lawson worked for MI6 and his codename was 'Smallbrow'.

http://media.guardian.co.uk/site/story/0,14173,1506825,00.html

June 15, 2005:

"Sunday Telegraph editor Dominic Lawson has been fired after a decade in the job...

"The paper sold 666,031 copies in May, a decline of 5.9% on the previous year...

The Sunday Telegraph helped reveal the "nannygate" saga that forced the resignation of then home secretary David Blunkett last year.

~~

The Telegraph lost its libel case against George Galloway, with the judge awarding damages of £150,000 and ordering the Telegraph to pay Mr Galloway's costs of £600,000 for publishing a story alleging the MP was "in the pay" of Saddam Hussein.

No comments:

 
Site Meter